Voor- en eindinspectie

Wat u moet weten voordat u de sleutel kunt inleveren

Om u te adviseren hoe u de woning weer netjes kunt teruggeven, komt de buurtconciërge bij u langs voor een adviesgesprek. 

Adviesgesprek

Uiteraard verwachten wij van u dat u de woning leeg, schoon en netjes aan ons terug geeft. Tijdens dit gesprek vertelt onze medewerker of er zaken veranderd of verwijderd moeten worden. Dat wat u moet repareren of in orde moet brengen, vult de buurtconciërge in op het inspectieformulier. U ondertekent (beiden) dit formulier. U heeft tot de laatste huurdag de gelegenheid om alle reparaties en eventueel onderhoud uit te voeren. Dit kunt u op twee manieren doen:

  • u voert de werkzaamheden zelf uit, dit moet wel vakkundig gebeuren
  • u laat de werkzaamheden op uw kosten door Woontij uitvoeren, volgens de geldende prijslijst.

Laatste huurdag

Op de (voor) laatste huurdag kijkt de buurtconciërge, samen met u, of de woning, eventuele berging, tuin en/of balkon, schoon, leeg en netjes zijn. Ook kijkt de buurtconciërge of er schade is ontstaan en of er gebreken zijn die tijdens het adviesgesprek niet zichtbaar waren. Na afloop van de ronde door de woning ondertekent u het formulier en geeft u alle sleutels af aan de buurtconciërge. U ontvangt een kopie van het ondertekende formulier. Mogelijk blijkt dat u de afgesproken reparaties aan de woning, berging en/of tuin niet goed heeft uitgevoerd. In dat geval zal Woontij de woning alsnog in orde moeten brengen. Deze kosten zijn voor uw rekening. Binnen een maand na de laatste huurdag ontvangt u van ons een eindafrekening. Eventueel teveel betaalde huur wordt dan uitbetaald.

Heeft Woontij werkzaamheden uitgevoerd, waarvan vooraf is afgesproken dat deze kosten voor u zijn, dan ontvangt u van ons een factuur. De jaarlijkse afrekening servicekosten vindt eenmaal per jaar plaats en dus niet gelijk met de eindafrekening.

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden