Nieuwsbericht

Phishing mail en sms WoningNet

Publicatiedatum: 12-01-2021

Sinds eind december worden er uit naam van WoningNet phishing e-mails en smsjes gestuurd. Hierin staat dat de ontvanger verlengingskosten moet betalen of dat de ontvanger uitgeschreven is als woningzoekende en dat dit ongedaan gemaakt kan worden door te betalen. Deze berichten worden niet door Woontij, en ook niet door WoningNet verstuurd.

Woontij werkt niet samen met WoningNet. Toch ontvangen sommige huurders en woningzoekenden die bij Woontij staan ingeschreven, een mail met het logo van WoningNet. In dat bericht staat dat er verlengingskosten van de inschrijving betaald moeten worden met IDeal.

Woontij heeft niets te maken met de mails die zijn verzonden. Het is een phishing mail waarmee de geprobeerd wordt de ontvanger geld afhandig te maken. Er is geen sprake van datalek of een hack van de systemen van Woontij. Meldingen van deze oplichting komen vanuit het hele land, zie ook de site van Opgelicht van AVROTROS.

Wij adviseren ontvangers dringend om niet op de link te klikken en de afzender te blokkeren.

Heeft u toch op de link geklikt?
Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw bank om aan te geven dat er sprake is van digitale oplichting. Ook adviseren wij u om aangifte te doen bij de politie. Op de website van Fraudehelpdesk leest u welke stappen u nog meer kunt ondernemen.

Heeft u twijfels?
Neem dan contact op met Woontij via 088 - 966 6845. Wij kunnen voor u controleren of u moet betalen voor uw verlenging. Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08:30 - 16:30.

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden