Serviceabonnement

Maak je al gebruik van een serviceabonnement?

Samen zorgen we voor het onderhoud van jouw huurwoning. Woontij zorgt ervoor dat de woning in goede staat blijft. Jij bent verantwoordelijk voor het goed verzorgen van je woning. Dit betekent ook dat je kleine reparaties en dagelijks onderhoud op tijd moet uitvoeren. Dit is vastgelegd in de wet Besluit kleine herstellingen. Sommige klussen kun je door ons laten doen via een serviceabonnement. Zo hoef jij je minder zorgen te maken over het onderhoud. 

Met een serviceabonnement neemt Woontij veel veelvoorkomende onderhoudstaken van je over.
Het serviceabonnement kost €6,00 per maand. Wij zorgen ook voor de benodigde materialen. Je kunt je hieronder eenvoudig aanmelden voor het serviceabonnement. Het abonnement sluit je af voor minstens één jaar. Daarna kun je het maandelijks opzeggen.

Hoe werkt het?

Heb je nog geen serviceabonnement? Vul dan dit formulier in om je aan te melden. Vraag je daarna een reparatieverzoek aan? Dan ziet ons systeem direct dat je een serviceabonnement hebt. Eén van onze buurtbeheerders komt langs om de klus te klaren. Soms schakelen we een extern bedrijf in, maar je hoeft hier niets voor te regelen.

In het boekje  Onderhoud van A tot Z, wie doet wat? vind je een handig overzicht van de onderhoudstaken. Zo kun je snel zien of jij verantwoordelijk bent of dat wij dit voor je regelen. 

Bekijk hier het boekje Onderhoud van A tot Z, wie doet wat?

Uitzonderingen

In sommige gevallen is Woontij niet verantwoordelijk voor onderhoud of reparaties. In de volgende gevallen zijn de reparaties voor je eigen rekening:

  • Reparatie of vervanging bij schade door opzet, fouten, nalatigheid of vandalisme 

Schade die ontstaat door opzet, ernstige fouten of nalatigheid van jou, je huisgenoten of bezoekers, is voor eigen rekening. Nalatigheid betekent ook dat je een gebrek aan de woning niet binnen 1 werkdag meldt aan Woontij.

  • Vorstschade

Reparatie of vervanging van onderdelen die door vorst zijn beschadigd, is voor eigen rekening áls de schade voorkomen had kunnen worden. Dit geldt niet voor leidingen die onder de vloer liggen of moeilijk bereikbaar zijn.

  • Reparatie of vervanging van eigen spullen

Je bent zelf verantwoordelijk voor de reparatie of vervanging van onderdelen die je zelf hebt aangeschaft, geplaatst of hebt overgenomen.

  • Werkzaamheden die bij het normale gebruik van de woning horen

Zoals schoonmaken, tuinonderhoud, behangen en binnen schilderwerk, dien je zelf uit te voeren en te bekostigen.

Vervanging van onderdelen gebeurt als dat technisch nodig is of bij het einde van de levensduur.
Dit wordt bepaald door de buurtbeheerders en opzichters van Woontij. In de meeste gevallen repareren wij het oorspronkelijke onderdeel.

Hulp nodig bij kleine klussen die niet onder het serviceabonnement vallen?

Woon je op Texel?

Bel Texels Welzijn op 0222-312 696. Zij helpen je graag.

Woon je in Den Helder of Julianadorp?

Neem contact op met WonenPlusWelzijn Den Helder. Zij pakken kleine klusjes in en om het huis voor je op. Je betaalt alleen de materiaalkosten. Het klusje zelf doen zij gratis. Hiervoor zijn ze bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdagochtend van 9.00 tot 12.00 uur via 088-0075 261 of per mail: [email protected]. Een lidmaatschap kost € 4,00 per maand.

Bekijk ook
Heb je een betalingsachterstand? Lees hier dan verder wat de regels zijn bij reparatieverzoeken en het serviceabonnement